AMERICAN JESUS

EGNE ARTIKLER

fjerde samling

Åb. 21,3:

jeg hørte en høj røst fra tronen sige:

Nu er Guds bolig hos menneskene,

han vil bo hos dem,og de skal være hans folk og Gud vil

selv være hos dem.

 

Åb. 22,5:

Der skal ikke mere være nat, og de har ikke brug for lys fra lamper eller lys fra solen, for Herren Gud lyser for dem, og de skal være konger i evighedernes evigheder.

 

AMERICAN JESUS

Da jeg den 22.3.2016 om aftenen på TV så underretningerne fra Brussels og den efterfølgende debat i TVstudiet om islamisk stats angreb på byens lufthavn og metro, blev jeg inspireret til at skrive en artikel med titlen ”rygter om krig”, men inden jeg nåede at publicere den, sendte DR2 en dokumentar med titlen AMERICAN JESUS (den amerikanske Jesus) . Den dokumentar frarøvede mig stort set lysten til at publicere ”rygter om krig”, for den dokumenterede på en uhyggelig klar måde det, jeg egentlig godt vidste: USA’s kirker er delt i 3 lejre:

 

1 Heldigvis er der en lejr, som indeholder en rest af læremæssigt sunde kirker (der blev nu ikke vist noget fra den lejr, men jeg ved at den findes).

2 Den ene er en række kirker, der bedst kan beskrives som ”sindssygeanstalter med et kors på taget”.

 

3 Og så er der en række kirker, som bedst kan beskrives, som religiøse forretningsforetagender, der som de fleste forretningsforetagender har til formål at berige sig på at sælge de produkter, som folk efterspørger. I dette tilfælde er det så det religiøst orienterede mennesker efterspørger, og man benytter sig af moderne marketings-psykologi: man analyser hvad markedet efterspørger, og leverer så dette på den måde, der sælger bedst (disse kirker tilbyder et let-fordøjeligt, ørekildrende budskab kombineret med tidssvarende underholdning, og kirkebygningerne placeres rent geografisk så de er lettilgængelige og med god parkering. Rent arkitektonisk signalerer bygningerne succes, og stolene skal være dyre lænestole, som i de dyreste biografer.

 

De få tilsyneladende afbalancerede "kristne", der blev interviewet i dokumentaren serverede et budskab, som var en snedig blanding af sandt og løgn, og gjorde faktisk det hele værre. Den forfærdelige konsekvens er at det dokumentaren viste os gør det næsten umuligt for sunde velafbalancerede overbeviste bibeltroende mennesker (som der heldigvis stadig findes en rest af) at vidne om deres tro uden at folk flygter langt bort 1, og vi får derfor ikke mulighed for at forklare disse mennesker hvordan Gud (i kikkelse af Jesus) betalte for deres frelse med sit eget blod, du kan få en intelligent og sund præsentation af dette ved at klikke her

Hvis du trods alt ønsker at se min artikel ”rygter om krig” så vil jeg give dig et link om lidt, men først vil jeg bede dig læse hvilket sværd vælger du. Du kan komme til artiklen ”rygter om krig” ved at klikke her.

 

 

 

1 Jesus advarede om at det ville komme en nat hvor ingen kan arbejde (evangelisere). Måske er dette én af opfyldelserne af denne profeti? Jeg har egentlig altid tænkt at Jesus hentydede til trængselstiden, hvor man vil blive henrettet for sit vidnesbyrd, hvilket mange mange kristne jo oplever den dag i dag rundt om i verden, og kristne videnskabsmænd i USA mister deres job og bliver på det nærmest gjort fredløse. Ikke fordi de er fagligt dårlige, nej de hører faktisk til eliten rent videnskabeligt.